I am a superwoman!

Läste precis nästsista kapitlet ur bellas bok, till er som inte har läst den tycker jag verkligen att ni borde göra det. Den verkligen proppar in förstånd och tips och fyller en med en skön känsla om att man kan klara allt och att ingenting är omöjligt. Iallafall det jag tänkte komma till var att kapitlet handlade om att bloggen är ditt CV. Chefer och blivande arbetsgivare googlar nästan alltid på folk som dem tänker anställa för att se vad dem hittar, om dem då skulle snubbla in på din blogg är det viktgit vad du skriver i den och vilket ansikte du är utåt. Bellas teori var alltså att man skulle tänka efter en extra gång vad man skriver i sin blogg och vilken bild man vill ge av sig själv till dem som läser, jag håller med henne till 70%. Min blogg har alltid varit ett stöd för mig, om jag är ledsen skriver jag det, om jag är arg skriver jag det, om jag är lycklig eller kär skriver jag det också. Men inte tänker jag att min blivande arbetsgivare ska läsa detta om något år och därför måste jag anpassa mitt skrivande så att det låter lockande och dem vill anställa mig? Min blogg är till för att jag ska hitta mig själv, det är nog inte bara jag som är rätt vilsen och undrar vad som kommer hända efter studenten och hur min framtid kommer att bli.

Anyway, igår ringde issa mig och kom upp med ett perfekt förslag. Vi ska mötas upp på vårat favoritfik om några timmar där vi ska sitta och plugga, hur mysigt? Imorgon har jag na prov och på torsdag har vi religion, tur att vi ska plugga tillsammans så man får lite motivation! Hur som helst vet jag att vi kommer skriva MVG, det gäller att tro på sig själv och det är något jag fått lära mig av bellas bok! Så mina två mål för denna vecka är att få MVG på båda proven, nu kör vi!

Ska sätta på en kopp kaffe och lite skön musik medan jag klär på mig och börja fixa lite pluggmaterila som jag ska ha med mig. TTYL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0