spring för livet fan

Jag lovar att det är någon som försöker säga något till oss, mig och Therese. För varje gång, och då menar jag varje, händer det något som får oss att tappa andan eller kissa på oss.

Första gången vi var ute gick vi förbi en bil som helt plötsligt började brumma av sig själv. Andra gången gick vi på en väg med en skog på höger sida där det är en backe som störtar rakt ner och ingen normal person kan gå där. Då helt plötsligt hör vi grenar kanka och det kommer fram en svartklädd gubbe bland träden och jag skriker "Helvete Therese, spriiiing". Han måste ju trott att vi var halvt galna men jag blev fan rädd.
Tredje gången kom det en räv springande, visst dem är inte läskiga i sig men jag får alltid för mig att vilda djur ska anfallas och bitas. Så jag började gå snabbare medan Therese stod kvar för att gulla med den. När vi väl började gå igen gick den efter oss och då höll jag på att kissa på mig.

Och så nu, för en stund sen satt vi på en bänk och rökte och pratade. Helt plötsligt hör vi ett skit konstigt ljud på andra sidan vägen, det låter som en arg hund som skäller men det lät ändå kvävt. Vi fortsatte att lyssna tills vi hörde att det kom närmer och då ställde vi oss upp beredda på att springa. Sen hör vi ljuder skit nära och jag springer allt vad jag kan med Therese tätt efter mig. Jag kollar bakåt och ser något stort springa över vägen upp mot oss så jag springer ännu snabbare men när vi saktar in säger Therese att det bara var ett rådjur. Så vi stannar och andas ut samtidigt som min granne kommer gående med sin hund och frågar vad vi blev jagade av, haha.

Vi låter verkligen som riktiga pussys nu men det är lite läbbigare när man är ute och det är jätte mörkt samtidigt som vi nog är jäkligt bra på att skrämma upp varandra.

Så, vad händer nästa gång? Tvek om jag vågar ta fler kvällspromenader..

Old pic


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0